luni, 13 septembrie 2010

Cariera in Resurse Umane

Doriţi să lucraţi în domeniul resurselor umane dar nu aveţi experienţa mult solicitată de angajator? Îndrazniţi! Transmiteţi CV-ul şi Scrisoarea de intenţie la companiile care au posturi deschise pentru angajare, dar nu înainte de a vă informa despre aptitudinile şi cerintele de baza ale acestui domeniu. Dacă situaţia vă permite, puteţi presta activităţi de voluntariat în resurse umane la ONG-uri sau agenţi economici, pentru a va dezvolta abilităţile în domeniu. Aptitudinile speciale solicitate în HR sunt cele legate de capacitatea de organizare şi disciplină a muncii, de exprimare scrisă şi orală, şi cel mai important: plăcerea de a lucra şi interacţiona cu oamenii, capacitatea de persuasiune şi de a sfătui angajaţii. Cunoştinţele de utilizare a computerului sunt desigur, indispensabile. Pe lista calităţilor personale necesare unui specialist HR sunt incluse: onestitate, confidenţă, perseverenţă, motivaţie şi calm. Chiar şi simţul umorului este uneori atât de necesar pentru a depăşi anumite situaţii ce nu pot fi rezolvate în sfera normalului. De mare importanţă pentru acest domeniu este atenţia însoţită de logică, în special în emiterea deciziilor bazate pe legislaţia în vigoare, legislaţie atât de incoerentă şi interpretabilă. Desigur ca în timpul interviului nu puteţi discuta despre strategii de dezvoltare în domeniul resurselor umane neavând experienţa necesară. De aceea în cadrul acestei întrevederi, trebuie să vă concentraţi asupra aptitudinilor esenţiale domeniului: fluenţă verbală, ascultare activă, judecată obiectivă, abilităţi de negociere, iniţiativă, abililitatea de a comunica idei sau informaţii interlocutorilor, atenţie concentrată şi distributivă. Din punct de vedere comportamental, puteţi obţinne o imagine pozitivă dacă demonstraţi o capacitate deosebită de relaţionare interumană, empatie şi receptivitate faţă de problemele umane. O alta variantă, de mare ajutor persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă are în vedere posibilitatea accesării de către candidaţi a fişei postului vacant. Pentru acest lucru, este necesar să vă deplasaţi la sediul angajatorului, la departamentul resurselor umane, solicitând fişa postului scos la concurs.Aici intervin suprize neplacute datorită unor angajatori nepregătiţi:unii dintre ei nu au acest document, alţii îl au, dar neactualizat, sau nu-l pot pune la dispoziţie pe motive de confidenţialitate. În mod corect şi transparent, firma ar trebui să permită tuturor accesul la fişa postului pentru a se informa complet asupra cerinţelor solicitate şi a stabili în ce masură se potrivesc acestora. Dintre candidaţii care acceseaza fişa postului unii decid să nu-şi depună documentele de candidatură din motive de necorespundere profesională sau aptitudinală, astfel încat numărul dosarelor de candidatură scade semnificativ, uşurând efortul angajatorilor în procesul recrutării şi selecţiei. De aceea, recrutorii ar trebui să înţeleagă avantajele acestei metode şi să o promoveze. Când numărul candidaturilor este mare, fişa postului se poate afişa într-o formă accesibilă şi uşor de parcurs la sediul angajatorului ori pe pagina de internet,astfel încat cititorii să poată lua o decizie corectă în acest sens. Mult succes!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu